Vad säljer du, till vem och hur?

Du har en jättebra tjänst eller produkt och en genomtänkt affärsidé. Men har du koll på kunderna – vem är det som ska köpa det du säljer? Vet du var de finns och vilken nytta de har av det du säljer? Det är några frågor som behöver svar, så att försäljningen ökar. Kontakta mig, så tar vi tag i detta!

Streck

Marknadsplan och strategi

Företagare har oftast en affärsplan, men det är minst lika viktigt att ta fram en marknadsstrategi som förklarar de mål du vill uppnå med dina marknadsföringsinsatser. Dina affärsmål och din marknadsstrategi bör gå hand i hand.

Marknadsplanen har kunderna i fokus och målet är så klart att med en begränsad budget få ut maximal effekt.

Efter att vi djupdykt i fördelarna med din produkt/tjänst och kollat in dina konkurrenter, hittar vi svaren på exempelvis dessa frågor:

  • Vilket är syftet med marknadsföringen
  • Hur ser målgruppen ut?
  • Var hittar vi dem?
  • Vilka verktyg/kanaler ska vi använda?
  • När ska aktiviteterna ske?
  • … Och så vidare.

 

Verktyg för ett lyckat resultat

Jag förstår att du är ivrig att komma igång med din marknadsföring och ibland är det bara att tuta och köra! Men det finns tre viktiga pusselbitar som vi helst ska ha i bagaget innan vi trycker på “kör-knappen”. Kolla in här

Fotocred Håkan Wike

Intern/extern kommunikation | Digital marknadsföring | Strategi | Kommunikationsplan | Grafisk profil | Text | Sociala kanaler | Intranät | Hemsida | Projektledning | Varumärkesplattform| Affärsutveckling